13 October 2011

Pemakanan Bayi ~ Susu Bio-Lac

SUSU BIO-LAC

RRP : RM 23.00
Harga Promosi : RM 20.00
Kategori: Minuman bayi
Isi Kandungan: 500gm
Tempoh Penggunaan: 1 minggu
Kesesuaian: Bayi dan kanak-kanak.


Susu adalah penting bagi kanak-kanak memperolehi nutrisi seimbang untuk tumbesaran fizikal dan perkembangan otak mereka. Pada ketika mi, mereka memerlukan semua khasiat untuk kesihatan mata, kulit, gigi dan tulang yang optimum.
Namun tanpa disedari, melalul susu juga kanak-kanak boleh terdedah kepada bahaya seperti kewujudan melamin dan dioksin di dalam susu. Di negara yang memiliki tenaga nuklear, sumber produk tenusu boleh terdedah kepada bahaya bahan radioaktif tersebut. OIeh itu, selain daripada formulasi, sumber produk tenusu juga perlu diberi keutamaan.
Keistimewaan susu BlO-LAC yang menjadi kegemaran bayi, telah dirumus mengikut nilai keperluan pemakanan garamtisu Biokimia (BTS) Dr. Schuessler, yang berperanan merangsang pertumbuhan dan perkembangan tisu tubuh khusus untuk tumbesaran. BlO-LAC formulasi Prof. Dr. Hj. Azizan b. Ismail (Allahyarham) menjadi sumber nutrisi yang utama dalam tahun-tahun awal kehidupan bayi. Susu BlO-LAC menjaga kesihatan tubuh bayi sesuai dengan konsep piramid makanan, jika diambil bersama makanan pelengkap yang seimbang.

BIO-LAC yang telah berada di pasaran Malaysia sejak tahun 2001 ini dipasarkan oleh Era Edar Marketing Sdn. Bhd. Sumber tenusu BlO-LAC diimport dan New Zealand yang sememangnya terkenal dengan kualiti persekitaran dan penyediaan susu yang terbaik di dunia. Susu ibu adalah yang terbaik, tetapi sekiranya perlukan susu ganti, BlO-LAC memenuhi keperluan bayi anda.

BlO-LAC membantu meningkatkan sistem imun tubuh.
Kebanyakan susu formulasi telah hilang unsur immunological’ ketika dalam proses penghasilannya. Unsur ini penting dan berperanan meningkatkan daya pertahanan tubuh terhadap serangan penyakit. BTS di dalam BlO-LAC membantu tubuh berhadapan dengan pelbagai stress termasuklah inflamasi, demam mendadak, kecederaan, pendarahan, panas badan dan sebagamnya. Pengambilan susu formula BlO-LAC mampu menghindarkan bayi anda daripada masalah inflamasi akut yang kerap berlaku di kalangan bayi seperti batuk, sakit sendi, bronkitis, keletihan dan jangkitan kulit.

Keistimewaan BTS (Garamtisu Biokimia Schuessler) berbanding asid lemak yang biasa.
Di dalam susu terdapat asid lemak yang terdiri daripada DHA, EPA, AA dan GLA yang perlu untuk tumbesaran tubuh dan keperluan fungsi otak. Namun, dalam sesetengah keadaan, proses oksidasi sewaktu penyimpanan asid lemak boleh mengakibatkan cirit-birit selepas pengambilan susu formula. Reaksi bersilang makanan bukan sahaja akan mengganggu tumbesaran, malah turut mempengaruhi perkembangan dan perlakuan seperti hiperaktif, kurang konsentrasi, gangguan tidur, emosi dan perilaku yang lain.
Konsep BTS disediakan melatui kaedah penyediaan molekul yang diperhaluskan. BTS akan diserap melalui sel epitilium Iidah dan meresap tews ke dalam sistem pengaliran darah. BTS kemudiannya akan dihantar terus ke sel-sel yang memerlukannya, tanpa melalui proses penghadaman seperti biasa. Proses mi berlaku dalam tempoh yang sangat pantas. Kuantiti yang diperlukan oleh sel hanya sedikit sahaja, namun mampu memberikan kesan yang optimum dan menyeluruh kepada tubuh.

Peranan BTS di dalam formulasi BlO-LAC kepada otak bayi.
Sel otak sudah mula terbentuk sejak di dalam kandungan lagi dan jumlahnya semakin meningkat menjadi jutaan di usia 2 tahun. BTS di dafam susu BIC-LAC membantu menyuburkan dendron dan dendrit untuk mewujudkan hubungan antara sel bagi membentuk rangkaian fungsi. Kualiti rangkaian antara sel ditentukan dan dipengaruhi oleh rangsangan dan persekitaran dan nutrisi. Kekuatan daya ingatan boleh dilakukan oleh BTS sebagai nutnisi otak. Proses elektrokimia penting untuk meningkatkan keupayaan tenaga mental. Ia memerlukan mineral seperti kalsium, kalium dan magnesium untuk membolehkan otak melakukan proses ni yang berlaku antara 100,000 hingga 1,000,000 kali sesaat. Cini-ciri keperluan untuk proses elektrokimia tersebut terdapat di dalam formulasi BTS ini.

BTS di dalam BlO-LAC penting untuk tumbesaran yang normal. Ia membantu pertumbuhan saraf dan otot. Keupayaan kognitif bayi boleh dirangsang sedan awal lagi. Penyerapan maklumat berlaku dengan pantas dan bayi cepat memberi refleks terhadap persekitaran. Garamtisu inorganik BTS di dalam susu BlO-LAC penting untuk keperluan neuron otak. Seperti juga Selenium dan Vitamin E, ciri-cini antioksidan terdapat di dalam BTS berfungsi untuk meningkatkan kekebalan sistem tubuh. Ia penting untuk memelihara kesihatan mental, mengurangkan keletihan otot, masalah depresi dan keresahan ketika tidur.

Peranan BlO-LAC dalam memelihara sistem penghadaman.
Sistem penghadaman bayi melibatkan organ yang paling sensitif. OIeh sebab itulah, pertukaran susu ibu kepada susu formula perlu dilakukan secara perlahan iaitu sekurang-kurangnya 2 minggu untuk membolehkan sistem pencernaan mengadaptasi perubahan mi. Kebiasaannya, ketika mi akan berlaku cirit-birit atau sembelit bergantung kepada jenis susu formula, bancuhan dan kandungannya. Bancuhan susu formula yang terlalu pekat boleh menyebabkan sembelit dan jika terlalu cair, boleh mengakibatkan cirit-birit. Perubahan warna najis juga mempunyal kaitannya dengan susu formula yang digunakan. Najis berwarna coklat kekuningan menunjukkan terdapat sisa susu formula tersebut di dalam usus. Najis berwarna hijau pula menandakan terdapat kehadiran zat besi yang berlebihan di dafam susu formula tersebut. Susu formula dianggap normal selagi bayi tidak sembelit atau meragam. BTS di dalam formulasi susu BlO-LAC bertindak mewujudkan persekitaran yang sesuai untuk pembiakan bakteria baik dan memelihara sistem penghadaman. Sesuai diminum bagi mengurangkan masalah sembelit, kembung, koliks, diarea serta alahan.

Kalsium untuk pertumbuhan tulang yang kuat dan gigi yang sihat.
Kandungan kalsium yang terdapat di dalam formulasi susu BlO-LAC berperanan merangsang pembentukan tulang dan gigi bayi. Kehadiran vitamin D3 pula membantu tubuh dalam penggunaan kalsium dan fosforus. Istimewanya susu BlO-LAC adalah kerana BTS memiliki saiz molekul yang sangat halus dan senanio mi akan membolehkan penyerapan kalsium pada kadan optimum tanpa melebihi had kepenluan tubuh. lnsyaAllah, bayi akan menjadi semakin aktif dan cepat berjalan kerana struktur tulang yang semakin kuat dan sempurna. Susu BlO-LAC juga sesuai dijadikan sebagai persediaan awal untuk melambatkan proses osteoporosis apabila menjelang han tua kelak.

Zat besi menjadikan anak anda lebih sihat dan aktif.
Apabila bayi semakin membesar dan aktif, keperluan terhadap zat besi juga akan semakin rneningkat. Simpanan zat besi yang semakin berkurangan dalam tubuh dan kelemahan penyerapannya oleh tubuh apabila bayi meminum susu formula boleh menyebabkan berlakunya masalah seperti anemia, pucat, lesu dan mudah diserang demam. Masalah ni dapat diatasi dengan pengambilan susu BlO-LAC kenana sifat BTS yang halus membolehkan sel tubuh menyerap zat besi pada tahap optimum dan eflsyen. Maka, tidak hairanlah jika kanak-kanak BlO-LAC Iebih pintar, sihat dan aktif benbanding kanak-kanak yang lain.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Hasliyani

My photo
Produk-produk yang dijual adalah 100% asli. Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh menghubungi Ikhwan (012-5736767) Yanie (012-5272767) *Pembeli akan menikmati diskaun dengan setiap pembelian yang dibeli. Harga yang dipaparkan adalah selepas diberi diskaun. ** Untuk penghantaran diluar kawasan ipoh, pembeli akan dikenakan bayaran poslaju. Antara Produk Yang Boleh Didapati adalah seperti, Set Lengkap Salindah, Makanan Minda Examo & MatSa, dan lain2 produk keluaran Syarikat Era Edar Marketing. Selain itu saya turut menjual barut bayi dengan harga serendah RM3.50 dengan pelbagai corak yang menarik dan bantal bayi jenis kekabu dengan harga yang murah.