14 November 2011

Bedung Bayi

BEDUNG BAYI


BEDUNG BERCORAK BERPIPING
RM 15 SEHELAI,2 HELAI RM 28

    Sesuai kepada bayi yang baru Lahir
Bayi yang berusia sehingga 3 Bulan
Corak yang terkini
Diperbuat dari 100% kain kapas yang lembut dan bermutu tinggi
Ukurannya yang yang lebih besar iaitu 1 Meter bagi setiap Panjang dan Lebar dari bedung yang ada di pasaran
Peringatan:- Bedung ini perlu dibasuh terlebih dahulu.





Kelebihan Bedung


 Kain bedung ini diperbuat daripada cotton flannel yang akan memberi keselesaan kepada bayi ketika memakainya disamping merasa kedap apabila dibalut pada tubuh bayi. Kelihatan lebih cantik kerana ianya didatangkan dalam pelbagai warna dan corak


Bedung Bayi
Membedung bayi bukan hanya bermanfaat untuk menghangatkan bayi namun juga mengurangi resiko terjadinya SIDS atau kematian mendadak pada bayi saat tidur. Dengan membedungnya, bayi akan berada pada posisi terlentang saat tidur. Melenakan bayi sewaktu tidur dan mengelakkan bayi terkejut apabila mendengar bunyi yang kuat.Bedung juga  Membantu mendisplinkan waktu tidur bayi dan Membantu anda mendapatkan rehat badan yang secukupnya dalam tempoh berpantang tanpa mendapat gangguan daripada bayi anda.

 Bedung bayi dapat dilakukan dari semenjak anak lahir hingga mereka menggulingkan badannya.

Yang harus anda perhatikan tidak semua bayi merasa nyaman dibedung. Jika bayi anda terus berontak ketika dibedung, pilihlah alternatif lain dengan memakaikan sleeping bag bayi, yang mempunyai fungsi yang sama dengan bedung.

Bagaimana Cara Membedung bayi
Ada banyak cara untuk membedung bayi, namun 6 langkah dibawah ini adalah yang paling popular (lihat gambar):
 
Pakaian yang harus dipakai saat bayi dibedung

Pakaikan bayi anda baju yang sesuai dengan musim dan iklim disekitarnya, dan jangan biarkan kain bedung menutupi mulut atau kepalanya.

Ketika cuaca sedang panas, pakaikan bayi anda hanya selimut agar mereka tidak merasa kepanasan, sebaliknya jika cuaca dingin, pakaikan mereka jumpsuit ringan. Hindari memakaikan baju yang berbahan tebal atau selimut. Pastikan bedungan anda tidak menutupi kepala, telinga, dan dagu, karena akan menghalangi pernafasan mereka dan meyebabkan kepanasan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Hasliyani

My photo
Produk-produk yang dijual adalah 100% asli. Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh menghubungi Ikhwan (012-5736767) Yanie (012-5272767) *Pembeli akan menikmati diskaun dengan setiap pembelian yang dibeli. Harga yang dipaparkan adalah selepas diberi diskaun. ** Untuk penghantaran diluar kawasan ipoh, pembeli akan dikenakan bayaran poslaju. Antara Produk Yang Boleh Didapati adalah seperti, Set Lengkap Salindah, Makanan Minda Examo & MatSa, dan lain2 produk keluaran Syarikat Era Edar Marketing. Selain itu saya turut menjual barut bayi dengan harga serendah RM3.50 dengan pelbagai corak yang menarik dan bantal bayi jenis kekabu dengan harga yang murah.