27 May 2013

BAHAYA PAD PAKAI BUANG

Assalamualaikum dan selamat petang semua.....

Adakah anda tahu bahawa pad pakai buang yang biasa digunakan telah dicemari dengan toksik "Dioksin" yang boleh memasuki badan anda dan perlahan-lahan melalui peredaran darah, ia mengambil masa bertahun-tahun untuk berkumpul dan 'membunuh' anda dalam diam. Kemudian apa yang akan berlaku? Anda sudah tahu jawapannya.


                                             Gambar hasil dari google..trma kasih tuan empunya..

 Faraj anda menjadi gatal, ruam dan jika badan anda tidak cukup kuat, anda boleh mendapat pelbagai jenis penyakit seperti kanser serviks yang boleh membawa kepada kematian, tisu pertumbuhan abnormal dalam faraj anda seperti endometriosis dan sista ovari, fibroid dan lain-lain masalah lebih teruk. 

Tambahan pula ia boleh menghalang anda daripada hamil dan juga kematian. Anda juga akan mengalami gangguan emosi seperti menjadi malu jika orang tahu masalah yang dihadapi, bimbang tentang apa yang akan berlaku? Ya, sedih untuk mengatakan bahawa kini kita dapat mendengar ramai wanita yang mempunyai masalah perempuan yang kronik! Bukan seperti perempuan pada zaman nenek moyang kita di mana mereka jarang sekali atau tidak pernah mendengar masalah sakit puan seperti endometriosis, sista ovari dan juga ketaksuburan.

                                                            Gambar sekadar hiasan



 Apa yang anda sepatutnya lakukan? Salah satu alternatif yang paling selamat adalah untuk bertukar ke 'Cloth Pad'. 'Cloth Pad' adalah alternatif yang selamat untuk pad pakai buang yang bebas daripada bahan kimia toksik seperti Dioxin, ia boleh dibasuh dan digunakan lagi berulang kali dan jangka hayatnya mencapai sekurang-kurangnya 5 hingga 10 tahun.

 Setiap kali anda cuci, darah akan keluar sepenuhnya seperti seluar dalam dan kain baju, ia terbukti lebih bersih dan anda tidak akan mengalami gatal-gatal atau ruam lagi apabila menggunakan 'Cloth Pad'. Pad kain lebih mudah digunakan dan selesa serta lebih sesuai untuk kulit.


Ni merujuk kepada kebanyakan pad (tuala wanita) yg byk dijual di pasaran.. yg dijual di supermarket dan byk diiklan dlm tv..
 


                                             Gambar hasil dari google..trma kasih tuan empunya..

sekarang ada pad herba, pad anion la (katanya ada ion negatif).. mcm2.. masing2 mendakwa mereka yg terbaik.. Mcmana tu? Ermm.. susah gak ni kita sebagai pengguna...tepuk dada tanya diri anda sendiri yang mana pilihan anda (wah nk bermadah pulak aku yer hikhik..)

 Bagi saya, sebagus mana pun pad pakai buang, ia tetap "pakai buang".. Apa yg dinamakan pakai buang adalah SAMPAH dan membebankan alam sekitar..


                                                            Gambar sekadar hiasan


Secanggih mana pun pad itu, ia tetap mengandungi unsur kimia... Yg lebih natural dan selamat adalah yg berasaskan kain semata-mata - itulah cloth pad!!


Jadi apa pendapat anda semua?????.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Hasliyani

My photo
Produk-produk yang dijual adalah 100% asli. Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh menghubungi Ikhwan (012-5736767) Yanie (012-5272767) *Pembeli akan menikmati diskaun dengan setiap pembelian yang dibeli. Harga yang dipaparkan adalah selepas diberi diskaun. ** Untuk penghantaran diluar kawasan ipoh, pembeli akan dikenakan bayaran poslaju. Antara Produk Yang Boleh Didapati adalah seperti, Set Lengkap Salindah, Makanan Minda Examo & MatSa, dan lain2 produk keluaran Syarikat Era Edar Marketing. Selain itu saya turut menjual barut bayi dengan harga serendah RM3.50 dengan pelbagai corak yang menarik dan bantal bayi jenis kekabu dengan harga yang murah.