27 May 2013

CLOTH PAD -my first trial

Assalamualaikum semua..

Keterujaan ummi pada cloth pad yang teramat..ramai dah tahu apa itu cloth pad dan ramai lagi tida mencubanya..nie merupakan pertama kali ummi membuat oleh kerana ummi sensitif memakai pad pakai buang,dah lama nak buat tapi xda masa huhu..(mengalahkan menteri)  bukan apa,asal jer masuk blik nk menjahit  ada tukang jahit kedua(anak) dah siap sedia duduk bawah mesin..dia pun nk tolong menjahit sama..


                                                                 Pertama kali buat

Ini cloth pad yang awal-awal ummi buat..xcantik kan?? xpa lah percubaan pertama nama pun..xkan awal buat dah terus padai kan..pattern cloth pad nie ummi bat sndiri..pakai ja lukis atas kertas a4.itu yang hirot bingot jer tgk..Ummi guna cotton flannel lebihan dari buat kain berut dan bedung..ummi buat 7lapisan yang nie..

                                                                   Cubaan  kedua
 
Yang nie ummi gabungkan 2 jenis kain lapisan luar/wing ummi guna kain cotton flannel yang plain xbercorak, manakala lapisan dalam ummi guna kain cotton bercorak..baru nampak cantik ada 2 tone warna..cloth pad ini ummi buat 8 lapisan,saja jer nk buat bagi tebal..nanti bila dah pakai xla cepat bocor..

                                                               Cubaan ketiga

Cloth pad ini pun ummi buat 8 lapisan juga bezanya ummi tukar corak kain yang bahagian tengah..

                                                                Cubaan keempat

Yang ini ada perbezaan ummi gabungkan PUL (meterial yang kalis air) nak tahu mcm mana rupanya google lah sndiri..cloth pad ini ummi buat 7lpaisan cotton flannel 1lapisan PUL..

                                                                  Cubaan Kelima

Ini pun ada ummi buat perbezaan bukan apa nak rasa satiap cloth pad yang ummi buat yang mana serapan darah haid yang baik.. Cubaan yang kelima ummi ada letak kain tuala dibahagian tengah..ummi ambik kain tuala mak masa blik kedah ari 2..mak buru beli dkedai 1malaysia..kata mak harganya rm2 rggit lebih..


                                                     contoh kain tuala yang siap dipotong

                                                                  Cubaan Keenam

Cloth pad ini pula ummi ambik pattern dari google..ummi cuma taip jer free pattern cloth pad..macam-macam naik..yang nie ummi ambik yang blog www.bluedinasours.com..save n print jer..kan senang xpayah bersusah payah buat pattern sendiri hehehe...

Nielah hasilnya setelah berhempas pulas membuat cloth pad sendiri..walaupun xcantik seperti orang lain buat, tapi rasa bangga dapat buat sendiri huhuhu..berjaya juga ada cloth pad walaupun tukang jahit kedua (anak) ganggu proses membuatnya..
Tinggal xletak butang jer..ummi nak buat banyk-banyak pas 2 antar jer kt kedai tebuk butang..nak beli  xmampu lagi

Ni contoh penebuk butangnya,siap ada butang lagi..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Hasliyani

My photo
Produk-produk yang dijual adalah 100% asli. Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh menghubungi Ikhwan (012-5736767) Yanie (012-5272767) *Pembeli akan menikmati diskaun dengan setiap pembelian yang dibeli. Harga yang dipaparkan adalah selepas diberi diskaun. ** Untuk penghantaran diluar kawasan ipoh, pembeli akan dikenakan bayaran poslaju. Antara Produk Yang Boleh Didapati adalah seperti, Set Lengkap Salindah, Makanan Minda Examo & MatSa, dan lain2 produk keluaran Syarikat Era Edar Marketing. Selain itu saya turut menjual barut bayi dengan harga serendah RM3.50 dengan pelbagai corak yang menarik dan bantal bayi jenis kekabu dengan harga yang murah.