11 June 2013

Hebatnya Susu Ibu

Assalamualaikum..

Ha'a harini ummi nak cerita mengenai kehebatan snak yang menyusu susu ibu..Sebelum anak ummi Abdul Qayyum Fahim lahir kedunia  lagi, ummi dah berniat  dalam hati nak susukan anak ummi sehingga  mencecah 2 tahun! Insya Allah. Dari anak ummi dilahirkan, sehingga 6 bulan, Sayang ummi hanya boleh minum susu sahaja. No susu formula bahkan susu lembu hhuhuhu...
Terdapat banyaak sangat khasiat susu ibu ni Sayang ummi tau. Secara ringkas, boleh tengok kat gambar kat bawah ni jek. hehe.



Gambar Sekadar hiasan

 Bayi yang minum susu ibu sisitem Imunisasi anak amat baik ini kerana kandungan susu ibu mempunyai antibodi dan vaksin yang babik untuk bayi serta mengurangkan penyakit kanser pada kanak-kanak.


Saluran kencing bayi kurang mendapat jangkitan .usus kursng mendapat sembelit,Apendiks kanak-kanak yang membesar dengan susu ibu kurang mendapat appendiks pada zaman kanak-kanak..Manakala sisitem penghadaman anak kurang mendapat cirit birit secara ekslusif boleh mengurangkan risiko alergik kepada makanan.

Jantung bayi yang menyusui susu ibu menpunyai rendah kolestrol apabila dewasa kelak,kadar denyutan jantung juga lebih rendah bagi bayi yang menyusu susu ibu.
Bagi sistem pernafasan kurang dari mendapat jangkitan,nafas tidak kuat dan kurang mendapat selsema.
Rasa susu ibu yang pelbagai  membuatkan bayi dapat menerima pelbagai jenis makanan.Bayi lebih seronok kerana dapat merasakan susu yang pelbagai rasa berbanding susu formula yang mempunyai satu rasa sahaja.
Selain itu susu ibu juga baik untuk perkembangan IQ, mulut bagi memudahkan pergerakan otot,Mata penglihatan yang leih tajam,telinga kurang mendapat jngkitan telinga dan tekak kurang mendapat tonsillec.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Koleksi Hasliyani

My photo
Produk-produk yang dijual adalah 100% asli. Untuk sebarang pertanyaan & tempahan boleh menghubungi Ikhwan (012-5736767) Yanie (012-5272767) *Pembeli akan menikmati diskaun dengan setiap pembelian yang dibeli. Harga yang dipaparkan adalah selepas diberi diskaun. ** Untuk penghantaran diluar kawasan ipoh, pembeli akan dikenakan bayaran poslaju. Antara Produk Yang Boleh Didapati adalah seperti, Set Lengkap Salindah, Makanan Minda Examo & MatSa, dan lain2 produk keluaran Syarikat Era Edar Marketing. Selain itu saya turut menjual barut bayi dengan harga serendah RM3.50 dengan pelbagai corak yang menarik dan bantal bayi jenis kekabu dengan harga yang murah.